Patientportal

Information för dig som redan är patient hos oss

Gör du din utredning hos oss nu?

Vi på ADHDhälsan vill först och främst tacka dig för ditt förtroende. Här är några saker som kan vara bra att veta inför och under utredningen:

Syftet med utredningen: Målet med en neuropsykiatrisk utredning är att förstå dina individuella förutsättningar, styrkor och eventuella svårigheter. Genom att samla information från olika källor, inklusive dina egna upplevelser, hoppas vi få en klarare bild av din situation och hur du i framtiden kan bli hjälpt vidare.

Vad innehåller en utredning? Utredningen består av flera delar, bland annat intervjuer av dig och anhöriga, psykologiska tester och formulär. Eftersom vi på ADHDhälsan erbjuder denna tjänst online, kommer utredningen att genomföras digitalt genom vårt journalsystem HLTHY.

Vad behöver du förbereda? Det är viktigt att du är i en lugn miljö under de digitala delarna av utredningen. Se till att ha en stabil internetanslutning och en dator där du kan genomföra intervjuerna och testerna.

Tidsåtgång: Utredningen kan variera i tid beroende på individens behov och förutsättningar, men vanligtvis tar det flera timmar uppdelat på dagar. Detta kommer du överens om med din psykolog vid första tillfället i utredningen.

Efter utredningen: När utredningen är klar kommer en av våra specialister att gå igenom resultaten med dig. Beroende på resultatet kan vi ge rekommendationer om eventuell behandling, anpassningar eller andra åtgärder som kan vara till hjälp. Du får också ett utlåtande som du kan använda när du söker vård i regionen eller gå vidare i behandling hos oss. Om du rekommenderas läkemedelsbehandling hjälper vi dig gärna med remiss vidare till din hemregion oavsett om du väljer att initialt börja ett års behandling med oss eller om du väljer att söka till regionen direkt. 

Sekretess: Din integritet är viktig för oss. All information som samlas in under utredningen behandlas konfidentiellt och i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.

Om du har några frågor eller funderingar kring utredningen, tveka inte att kontakta oss. Du kan nå oss via e-post, telefon här via vår hemsida. Det går också bra att ställa frågor till vår chatbot.


Har du en medicinsk behandling för ADHD/ADD hos oss?

Det är viktigt att du som patient på ADHDhälsan känner dig trygg och informerad när det gäller din medicinska behandling. Vi är här för att stödja dig på din resa mot bättre hälsa och välmående. Här är några viktiga saker att tänka på när du får medicinsk behandling hos oss:

Kommunikation med ditt vårdteam: Vår medicinska personal, inklusive läkare och sjuksköterskor, finns tillgänglig för att besvara dina frågor och lyssna på dina bekymmer. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något eller behöver rådgivning.

Medicinering: Om du har fått en medicinsk behandlingsplan av din läkare, är det viktigt att följa den noggrant. Ta dina mediciner enligt ordination och tveka inte att rapportera eventuella biverkningar eller förändringar i ditt tillstånd till ditt vårdteam.

Uppföljning: Uppföljningsmöten med vår sjuksköterska är en viktig del av din behandling. Dessa möten ger dig möjlighet att diskutera din framsteg, eventuella bekymmer och behov av receptförnyelse.

För att boka tid hos vår sjuksköterska för uppföljning, vänligen använd följande länk: Boka tid hos sjuksköterska.

Receptförnyelse: Om du endast behöver förnya ditt recept, kan du enkelt göra det genom att fylla i vårt receptförnyelsesformulär. Här är länken till formuläret: Receptförnyelse.

Vi förstår att varje individ är unik, och din behandling kommer att anpassas efter dina specifika behov. Vi är här för att stödja dig på vägen till bättre hälsa och välmående. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar. 

FAQ

VANLIGA FRÅGOR OM MEDICINSK BEHANDLING AV ADHD OCH ADD

Betalning